وکیل متخصص در امور اراضی در تهران

ضوابط مربوط به تغییر کاربری اراضی و باغ

تعیین ضوابط مربوط به تغییر کاربری اراضی به عهده وزارت جهاد کشاورزی است و تشخیص موارد ضروری تغییر کاربری اراضی و باغ در هر استان، برعهده کمیسیونی است که اعضای آن شامل رییس جهاد کشاورزی، رییس سازمان مسکن و شهرسازی، مدیر امور اراضی، رییس حفاظت از محیط­ زیست و یک نماینده استاندار می­باشد. ریاست این کمیسیون به عهده سازمان جهاد کشاورزی است.

مطابق قانون در صورتی که تغییر کاربری اراضی طبق مجوز انجام شود، وزارت جهاد کشاورزی 80 درصد از ارزش روز زمین و یا باغ همراه با محاسبه ارزش زمین پس از تغییر کاربری را به عنوان عوارض از مالک زمین اخذ می­کند.

اگر تغییر کاربری اراضی بدون داشتن مجوز وزارت کشاورزی انجام شود، وزارت جهاد کشاورزی می­تواند با طرح شکایت کیفری علیه مالک زمین، علاوه بر دریافت عوارض مقرر، می­تواند مجازاتی چون تخریب ملک و پرداخت جریمه معادل یک تا سه برابر ارزش زمین نیز برای متخلف به همراه داشته باشد.

در رابطه با تغییر کاربری ساختمان­های مسکونی، نوع استفاده از ساختمان توسط شهرداری در پروانه آن درج شده است. اگر مالک ساختمان برخلاف آنچه در پروانه ساختمان ذکر شده رفتار کند و تغییر کاربری بدون مجوز صورت گیرد، شهرداری با تشکیل پرونده و طرح آن در کمیسیون مربوطه اقدام به تعطیلی محل کسب و تجارت ظرف یک ماه می­کند.

موارد تغییر کاربری مجاز

طبق قانون انجام فعالیت­هایی که باعث بهینه ­سازی تولیدات بخش کشاورزی و تکمیل صنایع غذایی شود، جزو تغییر کاربری محسوب نمی­شود. از جمله این فعالیت ها می­توان به مواردی مانند: احداث گلخانه، پرورش دام و طیور، ایجاد استخرهای پرورش ماهی، زنبورداری، سالن­های پرورش اسب، قارچ و کرم ابریشم، تولید نهال و ... اشاره کرد که انجام هرکدام از آن­ها با رعایت اصول محیط­زیستی و موافقت جهاد کشاورزی بلامانع است.

همچنین تغییر کاربری در اراضی و باغ به مساحت 500 مترمکعب جهت مواردی چون سکونت شخصی مالک زمین و یا احداث مواردی مانند دامداری، مرغداری و سایر تولیدات کشاورزی فقط برای یک­بار شامل پرداخت عوارض نیستند.

وکیل متخصص اراضی در تهران

وکلای متخصص در دعاوی اراضی باید ضمن داشتن تجربه کافی، تسلط به قوانین، آگاهی از قراردادها و معاملات اراضی، بتواند از حقوق موکل خود در دادگاه دفاع کند. وکیل متخصص اراضی در تهران در واقع همانطور که از عنوانش مشخص است، وکیلی است که در دعاوی اراضی تخصص دارد.

خصوصیات وکیل متخصص اراضی در تهران

وکیل متخصص، مجرب و آگاه به مسائل اراضی:

•    برای مدیریت دعوای اراضی علاوه بر تخصص نیاز به تجربه کاری در این زمینه نیز می باشد .مانند وکیلی که از نظر آکادمیکی دارای مدرک دکتری است اما در انجام معامله ملکی از تجربه ای برخوردار نیست و به عبارتی دارای تجربه اجتماعی نیست.

•    یک وکیل متخصص اراضی در تهران، در حرفه خود تلاش می کند موکل خود را از کوتاهترین و کم هزینه ترین راه به مقصد برساند.

•    وکیل دعاوی اراضی باید بر قانون مدنی و آیین نامه ها و قوانین تجاری تسلط کافی داشته باشد

•    وکیل دعاوی اراضی باید دارای توانایی های علمی و موفقیت در قراردادهای ملکی و تجربه کاری و حسن اخلاق باشد و از ابتدای امر از حق الوکاله را اعلام نماید تا با خیالی آسوده پرونده ملکی خود را به او بسپارید.
یکی دیگر ویژگی های یک وکیل متخصص اراضی در تهران متعهد، رازداری و  توانایی در نگهداری از اطلاعات و اسنادی است که در اختیارش قرار داده اید می باشد.