وکیل متخصص ارث در تهران

ارث و میراث و قوانین مربوط به آن، همواره از مسائلی است که افراد به نحوی در طول زندگی خود با آن درگیر می شوند. اگر فرد فوت شده قبل از مرگ خود تمامی موارد را برای وارثین روشن کرده باشد، کم تر مشکلاتی به وجود خواهد آمد. اما گاهی اوقات متأسفانه بین وارثین سببی و نسبی، مشکلاتی برای ارث پدیدار می شود که نیاز به وکیل ارث در آن زمان احساس خواهد شد. از همین رو در این نوشتار برآنیم تا به بررسی مواردی مربوط به وکیل ارث، مشاوره در این زمینه و معرفی وکیل ارث در تهران، بپردازیم. پس در ادامه با ما باشید.

وکیل ارث در تهران

همانطور که در بالا اشاره کردیم، ارث شامل مال و اموالی می شود که بعد از فوت یک فرد به بازماندگان او می رسد. ترکه که همان اموال متوفی است می تواند هم مثبت باشد و هم منفی. مثبت را مال و اموالی که بر جای گذاشته است گویند و ترکه منفی نیز بدهی هایی است که متوفی ممکن است داشته باشد. اصطلاحاتی از جمله مورث به معنای شخصی که از دنیا رفته، ترکه یا میراث که اموال به جای مانده از فرد متوفی بوده و وارث یا وراث نیز که افرادی هستند که مال برای آن ها خواهد شد، نیز ممکن است در این مبحث به گوش شما بخورد.

بعد از این که شخص فوت کرد باید در ابتدا وصیت نامه او بررسی شود و گواهی انحصار وراثت صادر می شود. متأسفانه در خیلی از موارد افراد از حق و حقوق خود در این زمینه آگاهی ندارند. آن ها نمی دانند که آیا وراث هستند یا نه و یا این که سهم الارث آن ها چه مقدار خواهد بود. به همین دلیل شخصی با عنوان وکیل ارث در تهران، می تواند به شدت در این زمینه کمک کننده بوده و با مشاوره گرفتن از او حقی از شما ضایع نخواهد شد. علاوه بر این انجام مراحل اداری در طول این پروسه نیز ممکن است دشوار باشد که وکیل ارث در تهران آن ها را نیز بر عهده خواهد گرفت.

اهمیت مراجعه به وکیل ارث در تهران برای ارث و میراث

 مراجعه به وکیل برای ارث و میراث با اهداف مختلفی انجام می‌ شود. در اغلب اوقات وراث فرد متوفی، برای آگاهی بیشتر درباره مسائل مربوط به ارث به وکیل مراجعه می‌ کنند. برخی افراد نیز با دادن وکالت به وکیل متخصص در ارث مسئولیت پیگیری مراحل اخذ سهم الارث خود را به او واگذار می‌ کنند. افراد ذینفع همچون طلبکاران متوفی ممکن است به یک وکیل برای ارث و میراث مراجعه کرده و امور مربوط به صدور گواهی انحصار وراثت را به او بسپارند. با این که همه اقدامات مربوط به انحصار ورثه و دریافت ارث به وسیله خود به وراث و ذینفعان امکان پذیر است، ولی طولانی بودن این پروسه و وجود برخی جزئیات و ابهامات موجب می‌ شود که کار برای افراد غیرمتخصص مشکل شود. در چنین مواقعی افراد یا با یک وکیل برای ارث و میراث مشاوره کرده و یا امور حقوقی و اداری خود را به او می سپارند.

استفاده از کمک و رای وکیل برای ارث و میراث، علاوه بر سرعت بخشیدن به کار می تواند موجبات سهولت دریافت ارثیه را فراهم سازد. از آن جایی که یک وکیل متخصص در ارث به همه ریزه کاری های مبحث ارثیه وارد است، می تواند در این زمینه بسیار موفق عمل کند. علاوه بر این موارد، برخی اوقات در هنگام تقسیم اموال متوفی، بین ورثه اختلاف و درگیری پیش می آید. در چنین شرایطی اگر وراث به یک وکیل برای ارث و میراث مراجعه کنند می توانند با آگاهی کامل نسبت به حقوق خود در دادگاه حاضر شوند. همچنین وکیل ارث می تواند با آگاهی بخشیدن به وراث درباره حقوق قانونی شان، سوء تفاهمات موجود در میان آن ها را برطرف نماید.